044 209 91 25 079 869 90 44
Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Theory of the History Classroom

E-BookPDFE-Book
Verkaufsrang201052inGeschichte
CHF31.00

Beschreibung

This volume proposes a theory of history education in formal classroom settings. Specifically, it aims to outline how the particular setting of the classroom interacts with domain-specific processes of historical thinking. The theory rests on the notion that formal school education is a communicative and social system, while historical thinking occurs in the psychological system of a person's historical consciousness. In the complex interaction of these systems, historical thinking, emotions, communication, media and language are of particular importance. Drawing upon educational theory as well as the theory of history, this theory of the history classroom provides a framework as well as a solid foundation for future empirical research, both for developing research questions as well as for interpreting findings.
Weitere Beschreibungen

Details

Weitere ISBN/GTIN9783734413858
ProduktartE-Book
EinbandE-Book
FormatPDF
Format HinweisWasserzeichen
Erscheinungsdatum10.03.2022
Auflage22001 A. 1. Auflage
Seiten240 Seiten
SpracheEnglisch
Dateigrösse2379 Kbytes
Artikel-Nr.10646681
KatalogVC
Datenquelle-Nr.4808485
WarengruppeGeschichte
Weitere Details

Reihe

Über den/die AutorIn

Dr Manuel Köster is a senior lecturer at the Department of the Didactics of History at the University of Münster.
Dr Holger Thünemann is professor of History Education and Historical Culture at the Department of the Didactics of History at the University of Münster
Dr Meik Zülsdorf-Kersting is professor of History Didactics at the University of Hanover.